قرآن کریم.
اسکندری،رسول؛ آشوری، محمدتقی (1395). «جامعه و فرهنگ و تأثیر آن بر فرم سفال پیش از تاریخ سیلک»، در: نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، ش18، ص23-42.
حیدری، علیاکبر (1391). «تحلیل فضایی معماری معبد آناهیتا کنگاور»، در: مطالعات شهر ایرانیاسلامی، ش7، ص73-86.
دهقانی فیروزآبادی، مجید (1395). «بررسی نقش عبادت در شکلگیری هنر مسلمین: مطالعه موردی مسجد جامع یزد»، در: مجموعه مقالات دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت.
ذکایی، محمدسعید؛ حسنی، محمدحسین (1394). «گونهشناسی کاربران رسانههای اجتماعی»، در: راهبرد اجتماعیفرهنگی، س5، ش17، ص37-64.
رافائل، ملیسا (2016). یهودیت و هنرهای تجسمی، در: www.oxfordre.com
رضازاده جودی، محمدکاظم (1393). «بررسی و نقد آموزه تجسد در مسیحیت»، در: حکمت و فلسفه، س10، ش2، ص87-102.
زینالعابدین، سمانه (1399). «چرا پاپ، خانه حضرت ابراهیم (ع) را برای سخنرانی برگزید؟»، در: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، کد خبر: 84255422.
ستایشی، زهرا؛ مرادی، سعید (1395). «رابطهٔ هنر و دین»، دومین کنفرانس سالانه پژوهشهای معماری، شهرسازی و مدیریت شهری.
طبرسی، علی بن حسن (1392). مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، قم: دار الثقلین.
طیبی، ناهید (1388). «ابزار و شیوههای تبلیغ دینی»، در: نامه جامعه، ش58، ص35-40.
موسوی، سید رضی (1390). «هنر اسلامی در آیینه فتوتنامهها با تأکید بر فتوتنامه چیتسازان»، در: مطالعات هنر اسلامی، ش15، ص21-34.
مهدوینژاد، محمدجواد؛ مشایخی، محمد (1389). «بایستههای طراحی مسجد بر مبنای کارکردهای فرهنگیاجتماعی»، در: آرمانشهر، ش5، ص65-78.
Kaizer, Ted (2016). An Even More Unexpected Find: The Synagogue of Dura-Europos and its Place in Local Society, at: www.ucl.ac.uk
www.chayacassano.commons.gc.cuny.edu
www.gallerytoday.com
www.iranatlas.info
www.metmuseum.org/art/collection/search/773026