@article { author = {abedijazi, roohollah}, title = {Art education, influence on places and religious teachings}, journal = {Journal of Seven Heavens}, volume = {25}, number = {84}, pages = {123-139}, year = {2023}, publisher = {University of religions and Denominations}, issn = {2322-4290}, eissn = {2717-106X}, doi = {}, abstract = {The most pervasive nature that affects the human biological world is religion. Religion includes peace, war, development and destruction, etc. Art is a powerful tool of religion in the meantime by spreading and spreading ideas and thoughts and its boundaries. Art education in society, on the one hand, helps to expand and enrich the artistic and spiritual techniques and beauties in religion, and on the other hand, in the audience dimension, such as social media, leads the audience to growth. According to its existential philosophy, each of the religions can order religious works of art according to its value content and make the most of art. Religious donors have been seen and due to the spatial spirituality of works of art have been preserved as much as possible. Despite this fluid flow of life; The need and understanding of art and art education has helped and art has been a platform for motivation, interaction and spiritual atmosphere.}, keywords = {Teaching art,religion,mosque,Islam,Christianity,Judaism}, title_fa = {تعامل دین و هنر: تأثیر آثار هنری بر فضاسازی معنوی در اماکن دینی}, abstract_fa = {فراگیرترین ماهیتی که جهان زیستی بشر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد دین است. دین دربرگیرنده آرامش‌ها، جنگ‌ها، عمران، خرابی‌ها و ... است. هنر ابزار پُرقدرت دین در این میانه در کمک به نشر و گسترش عقاید و افکار و مرزداری از آن است. آموزش هنر در جامعه از یک سو در بُعد اجرایی به بسط و گسترش و غنای تکنیک‌ها و زیبایی‌های هنری و معنوی در دین کمک می‌کند و از سوی دیگر در بُعد مخاطب همچون رسانه اجتماعی مخاطب را به رشد هدایت می‌کند. هر دین به فراخور فلسفه وجودی‌اش می‌تواند طبق محتوای ارزشی‌اش سفارش‌دهنده آثار هنری دینی باشد و نهایت استفاده را از هنر ببرد و در مقابل، راز ماندگاری هنر نیز در تعامل با ادیان بوده است، چراکه تاریخ‌نگاری‌های هنر در بستر سفارش‌دهندگان دینی به چشم می‌خورد و به علت معنویت مکانی آثار هنری هم تا حد امکان حفظ شده است. با این همه، جریان‌های هنری مولد معنویت و گرایش‌های فراطبیعی نبودند، بلکه شأن الاهی و اجتماعی دین ایجاب می‌کرد که هنر بستری برای ایجاد انگیزه و تعامل و فضاسازی معنوی باشد.}, keywords_fa = {آموزش هنر,دین,مسجد,اسلام,مسیحیت,یهودیت}, url = {https://haftasman.urd.ac.ir/article_158221.html}, eprint = {https://haftasman.urd.ac.ir/article_158221_e4d77995d1de0e3cae8fc7680b62fd2b.pdf} }